De vorbă cu...Manuela Ciugudean
Manuela este genul de persoană care înseninează încăperea cu zâmbetul său. Am cunoscut-o la Commons Unirii, în momentul în care acest spațiu de lucru a devenit și biroul agenției mele. Coach & Creative Personal Brand Strategist, Manu se ghidează după deviza „Nicio zi fără zâmbet”.
Cum ne ajută construirea unui brand personal de bună calitate, mai ales când suntem în situația de a vorbi în fața unui public, te invit să afli în rândurile ce urmează!
Generalul anti neîncredere :)
Am fost o fetiță curioasă și darnică, veselă, zglobie, prietenoasă, bună dansatoare, oratoare și emotivă. Îndrăgostită de fratele meu, de păpuși și cărți.
Cred că fiecare etapă mi-a adus ceva valoros. Eu am absolvit Relații Publice și Publicitate la facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din Universitatea București. M-am angajat ca reporter într-o mică agenție de presă în anul întâi de facultate. Apoi am lucrat într-o agenție multinațională de relații publice. Ulterior am colaborat cu Banca Mondială și Guvernul României. Apoi, pentru aproape o decadă, am lucrat în IT, în corporație. Pentru puțin timp, am activat în domeniul Big4, tot în corporație. Din 2017 sunt antreprenor cu două business-uri proprii.
Fiecare etapă îmi este dragă și m-a ajutat să ajung cine sunt astăzi.
Decada din IT a reprezentat, cu siguranță, perioada mea de mare creștere. Nu doar datorită activităților incluse în fișa postului, dar și pentru că ne referim la o industrie considerată apanajul bărbaților, în care zile în șir am fost singura femeie la masa negocierilor, în ședințe etc. Însă momentul de maximă creștere simt că este acum, în etapa de antreprenoriat.
Din două motive principale: curiozitate și iubire de oameni.
Acum sunt coach profesionist și am o mică afacere cu îmbrăcăminte pentru gravide și bebeluși. Curiozitatea domnește în familia mea dintotdeauna. A început cu tata, care este pensionar acum, însă toată viața a fost jurnalist. Fratele meu, Cătălin, e și el jurnalist. Mama ne-a încurajat mereu pofta de cunoaștere și ne-a încurajat să iubim oamenii. Având mare interes să cunosc, să aflu, să experimentez, să ajut, am ajuns unde sunt astăzi.
Din copilărie am dobândit un simț teribil al realului, eu sunt o personalitate telurică. Fac eforturi să visez :) (de aceea mi-e greu să citesc Harry Potter și nu am văzut niciun episod din Game of Thrones). Sunt bine înfiptă în pantofii proprii și am încredere că orice s-ar întâmpla, va fi bine. Iubesc oamenii și misiunea mea e asta, să le transmit și lor că viața este frumoasă și merită trăită cu optimism și încredere. Nimeni nu are soluția perfectă, cu toții suntem aici ca să încercăm să ne apropiem de propria perfecțiune. Ce-ar fi să facem asta zâmbind, încrezători, bucurându-ne de parcurs, fără să ne bumbăcim pentru ceea ce nu ne iese?
Personal branding-ul pe care îl ofer eu este un serviciu de coaching. Se traduce prin a-ți crea brandul de profesionist. Se adresează așadar ANTREPRENORILOR și EXECUTIVILOR care doresc să se diferențieze pe piața muncii sau printre clienți ori colaboratori, scoțându-și în evidență personalitatea unică și frumoasă. Un brand personal pune în slujba celorlalți ceea ce știe, are și este. Servește drept scenă sau șevalet pe care ceilalți apar sau își pictează propriul tablou.
Ah, ce întrebare valoroasă! Îi poate ajuta în modalități variate. Un brand personal eficient este un brand de profesionist BINE ANCORAT ÎN SINE.
Înainte de a fi orice scrie pe cartea de vizită – manageri, lideri, head of, executivi – suntem NOI și suntem oameni. Brandul personal înseamnă să fiu eu însumi în orice situație, indiferent că fac o prezentare în fața board-ului de conducere sau a unei echipe de subcontractori. Să rămân același în orice ipostază. Înseamnă să îmi cunosc și trăiesc VALORI, EXPERTIZĂ, MOTIVAȚII și HOBBY-URI. În timpul unei prezentări, recurg la aceste 4 elemente și susțin prezentarea MEA, din perspectiva mea, fără să încerc să impresionez sau să conving.
Profesioniștii despre care vorbești ar trebui înainte de toate să susțină prezentarea fiind ei înșiși. Să vorbească despre ei, din poziția lor, fără să încerce să impresioneze. Când încerc să impresionez, mă îndepărtez de cine sunt cu adevărat și apar emoții, temeri, stări de rău fizic. Însă când vorbesc despre mine, munca mea, experiența mea, mi-e mai ușoară expunerea și realmente nu pot greși.
Am ținut ateliere de vorbit cu presa și în public multor colegi din corporație. Întotdeauna se începe cu subiecte care ne plac și în grupuri mici, controlate. După ce stăpânesc grupul mic și subiectul, mă mut la grup mai mare. Continui să stăpânesc subiectul, doar audiența crește.
Ce se întâmplă însă în practică?
Majoritatea executivilor se lansează, cu sau fără voia lor, în prezentări în care vorbesc subiecte necunoscute și unor audiențe mari. Impactul e foarte puternic. Nu degeaba frica de vorbit în public e mai mare decât cea de moarte...
M-a ajutat enorm. Am avut reputația unui expert de marketing creativ, dedicat, relaxat, bine informat, prietenos. Haloul acesta s-a transferat din zona corporate în zona de antreprenoriat. Am avut clienți din prima zi fiindcă oamenii mă cunoșteau și aveau încredere în mine.
Așa este, suntem cea mai grăbită (și stresată din această cauză) generație care a trăit vreodată. În condițiile unei piețe în care sunt slabe șanse să fii vreun pionier…cu siguranță e cel puțin un om acolo, pe nișa ta, care deja face ceea ce vrei tu să faci…în aceste condiții în care ai cel puțin un competitor, un brand personal eficient se construiește în cel puțin 6 luni de zile. Dar poate dura și câțiva ani. Diferența o face un unic element: PERSEREVENȚA.
Executivii sau antreprenorii interesați să facă din ei înșiși un brand autentic mă pot găsi la biroul meu din Commons Unirii, chiar în centrul orașului. Îi aștept cu o cafea bună și conversație profundă! Mă pot găsi și pe www.manuelaciugudean.ro, sau @manuelaciugudean pe Facebook, YouTube & Instagram și @manuela-ciugudean-toma pe LinkedIn.
I-aș invita la joc. Ce-ar fi să își imagineze că au 95 de ani și privesc înapoi spre viața lor? Ce ar vrea să vadă? Pe ei înșiși temători, încruntați, înverșunați, neprietenoși, anxioși, parcimonioși, foarte ocupați, victime ale overcommitingului, niciodată disponibili pentru prieteni, niciodată dispuși să asculte, ahtiați după succes, conduși de valori negative precum banii, faima etc.?
Sau iubitori și tandri, cu multe ocazii de celebrare în familie, cu prietenii, cu joburi frumoase, unde au contribuit semnificativ cu zâmbetul pe buze, de dragul celorlalți?
Ceea ce vor să vadă e ceea ce e nevoie să se apuce să facă mai mult de acum înainte.
Citeste si alte Articole
I-aș invita la joc. Ce-ar fi să își imagineze că au 95 de ani și privesc înapoi spre viața lor? Ce ar vrea să vadă? Pe ei înșiși temători, încruntați, înverunați, neprietenoși, anxioși, parcimonioși, foarte ocupați, victime ale overcommitingului, niciodată disponibili pentru prieteni, niciodată dispuși să asculte, ahtiați după succes, conduși de valori negative precum banii, faima etc.?